Nem kategorizált

Oscar-díj a “Kellemetlen igazság”-nak

a nyertesek(Az alábbi egy nyers fordítás… Dávid belinkelte, én pedig gyorsan begépeltem.)

2007. február 25. Oscar-díj átadás

Dokumentum film kategória nyertes:

Kellemetlen igazság – Davis Guggenheim

Köszönő beszéd

  • Davis Guggenheim: “Wow! Ezt a filmet a gyermekeimnek csináltam, és az apámnak, aki megtanított, hogy hogyan kell jó filmet készíteni. A gyönyörű feleségem [rámutat a közönség körében]. Mi mind, akik ezt a filmet készítették, Laurie, Lawrence, Scott és Lesley. Azért tettünk így, mert ez az ember [Al Gore felé int] erre sarkallt minket. Jeff Skoll finanszírozta. John Lesher adta ki ilyen szépen, de mindannyiunkat az ő 30 éves küzdelme, hogy elmondja ezt az „igazságot” inspirált. Köszönöm, Al. Mi olyan lelkesek vagyunk. Megosztjuk ezt veled.”
  • Al Gore: “Köszönöm. Meg akarom köszönni Tipper-nek és a családomnak, köszönöm az Akadémiának és mindenkinek ebben a fantasztikus csapatban. Amerikai barátaim, emberek a világ minden táján, meg kell oldanunk az éghajlati krízist. Ez nem politikai ügy, ez erkölcsi ügy. Mindenünk megvan ahhoz, hogy elkezdjük, kivéve a cselekvési szándékot, ami azonban megújuló erőforrás. Újítsuk meg.

Négy válasz négy kérdésünkre, amit tudni akarsz

DAVIS GUGGENHEIM

Mik voltak a gyermekkori álmaid / amobíciód?

  • Az apám társadalmi dokumentumfilmeket készített – Ott lógtam a tömegben és csodáltam a cirkuszt… a kábelt és a fényeket, a szénbányászokat, a politikai jelölteket.

Mi volt az első nagy törésed?

  • Apám egy éjszaka közepén felébresztett – öt éves voltam. „Velem akarsz jönni dolgozni?” Repülőre szálltunk – Robert Kennedy elnöki kampánya volt (ő csinálta a politikai filmet), hetekkel később merényletet követtek el ellene. És az apám megcsinálta az Oscar-díjas filmjét „Robert F Kennedy emlékére” teljes terjedelmében a kampány képeitől. Akkor akadtam mindörökre horogra.

Mondj néhány szót a film történetéről, amelyért jelöltek.

  • Laurie David és Lawrence Bender hozta a Kellemetlen Igazság ötletét. „Gore-nak van egy prezentációja a globális felmelegedésről. Filmet akarunk belőle csinálni.” Azt gondoltam, ez egy borzalmas ötlet – egy film egy prezentációról, egy valamikori politikus szereplésével!” Ragaszkodtak hozzá, hogy lássam Gore slide show-ját. Beférkőzte magát az agyamba, mélyen megrázott. Fogalmam sem volt, hogy hogy csináljam meg a filmet, de azt tudtam, hogy meg kell csinálnom. Ettől a pillanattól az egész csodák sorozata volt: 5 hónap alatt készültünk el. Megvolt Sundance, Cannes. Paramount felkarolta. Az emberek FIZETTEK azért, hogy lássák! Ezek mindegyike lehetetlennek tűnő lépés volt……és csodák sorozatává vált. Nem tudom leírni.

Mi volt a legszórakoztatóbb pillanatod, mialatt a filmen dolgoztál?

  • Amikor az előadást vettük. Al kishíján fent ragadt a személyi lifttel 50 láb magasan a levegőben. Csak pár órával előtte tanítottam meg, hogy hogyan kell használni. Ez volt az első alkalom, amikor használtuk. A hatalmas hallgatóság, öt kamera előtt egy élő show-ban. A kritikus pont a filmben, amikor azt mutatja, hogy milyen magasan lesz a CO2 koncentráció 50 év múlva. 50 láb magasan volt a levegőben és 15 másodpercig azt gondoltuk, hogy nem fog tudni lejönni. Arra gondoltam, hogy megtanítottam, hogyan menjen fel, de vajon megtanítottam, hogy hogyan jöjjön le. ÉS hogy a pokolba fogjuk onnan leszedni?! Rövid pillanat volt, de örökkévalóságnak tűnt. Másnap éjjel vágtuk – tökéletes volt.

Mi volt a film legnagyobb kihívása / akadálya?

  • Megtalálni a módját, hogy egy nagyon tudományos slide show-t csináljunk, diagrammokkal és grafikonokkal a filmben – a trükk az volt, hogy személyessé tettük az útját. Rávenni a hallgatókat, hogy invesztáljanak a kutatásába.

Mi volt a legemlékezetesebb pillanat miközben a filmen dolgoztál?

  • New Orleans-ban kellett volna forgatnunk Katrina előtti éjszaka – Gore prezentációt tartott egy csoport biztosítási kárrendezőnek, mi pedig meg akartuk csinálni a tengerszint emelkedésről szóló részt. Egyszer csak hívást kaptunk a hurrikánról. „Túl veszélyes, ne menjetek.” Nem fogtuk fel, hogy mi történik – az esemény, ami kikristályosíthatja az ország részére milyen valós veszélyt jelent a globális felmelegedés – és milyen kulcseseményévé válhat a filmnek.. időről időre ez történt. A dolgok, amikkel elméletben foglalkoztunk, a veszélyektől a jegesmedvékig, stb. elkezdtek megtörténni a valóságban, az orrunk előtt.

Oscar-díj történet
Ez az első Oscar-díj jelölése Davis Guggenheim-nek.

(Forrás: Oscar.com)

A szerzőről

szomkat

Leave a Comment